Entro com a patrona a la Fundació Ernest Morató

5 Nov

havaneres_

Ho dic orgullosa, entro a formar part de la Fundació Ernest Morató com a patrona. Delegada Nac/ Internacional de l’havanera.

De la mateixa manera també entrarà a formar part d’aquesta “familia” el compositor i director Joan Martínez com a patró delegat de Barcelona i provincia /Nacional.

Em fa una gran il·lusió i espero poder gestionar aquesta confiança de la manera que aquesta institució es mereix.

Des del primer dia que vaig començar a cantar aquest gènere , fins a cada una de les investigacions realitzades, des dels concerts fets i als projectes materialitzats, no puc més que constatar la importància d’aquest gènere que no solsament representa un estil musical sino una tendència i una manera de fer de la gent, enmarca fets històrics i rel·lacions entre països.

El fil conductor…el mar. Sempre el mar com a principi i final de les coses, com a exportació i importació musical i intercambi cultural innacabable.

Intentaré doncs, en la mida que em sigui possible i donat el meu paper com a soprano, oferir al món de l’havanera cap a escenaris d’orígens més culte. Extrapolar l’havanera cap a orquestres i corals que li puguin donar més embergadura o si més no…molta més visió. També degut a relacions,intentaré  interrelacionar la nostra fundació amb d’altres on hi hagin intercambis saludables.

Reivindico doncs des de la meva pàgina web que el que jo canto amb la música lírica cubana no és altra cosa que les havaneres, potser a vegades dansons o boleros pero partim d’un mateix llenguatge i una mateixa arrel : la contradança.

S’ha dit en alguna ocasió que jo faig fusió. Es cert però no en aquest cas.

La manera de cantar havaneres és respectuosa en tan que m’enmirallo en el cas Cubà.

Obres on no hi ha diferències entre autors cultes o populars.

Cantades generalmnet per veus liríques en salons senyorials.

Adjunto les novetats sobre el patronatge de la Fundació.

jpeg funda

fundació2

Responder

